--.--.-- / Top↑
I and Kira participated K-9freestyle fun much supported by Aura last Sunday. It was a very significant experience for us.

10 days ago, we demonstrated new rutine. It was only a framework motion also I and Kira.
Kira seemed to not so difficult to move. So I changed lots of my choreography and only few dog's motion.
Kira's position became wide. I think my motion confused him. And he did not understand some position, so that I considered.

When I teach to dog a position, I devide motion into some parts. For example, I devide 4 parts motion of front position to heel position. And I teach Kira in turn for every parts. I have to ascertain his skill.
Maybe I misunderstood his skill. Because I wanted to think that he understood. He thought that he had to do perfectly but it was hard for him to have not got it.

I will return and train on the basis with Kira.

綺羅と先週末に、アウラ主催のフリースタイルファンマッチに参加した。私達にとってはとても有意義な経験になった。

10日前に新しい曲でデモをした。私も綺羅も骨組みだけの動きだった。綺羅のムーブはそう難しくなさそうだったので、私は人間の振り付けを大幅に、犬の動きは少しだけ変えた。
綺羅のポジションはワイドになってしまった。私の動きが綺羅を混乱させるのだと思う。そして、私が思っていたほどには、綺羅がポジションを理解していなかったのだ。

犬にポジションを教えるとき、私は動きをいくつかにパーツ分けする。例えば、フロントポジションからヒールポジションへの動きの場合は4パーツに分けて、順番に教えていく。犬の習得度合いをキチンと見極めなければいけない。
たぶん私は綺羅のスキルを見誤ったのだ。彼が理解していると、自分が思いたかったから。キチンとやらなければいけないけれど自分には出来ない、と彼は思ってつらかっただろう。

基礎に戻ってトレーニングし直すつもりだ。




スポンサーサイト
2011.10.06 / Top↑
Secret

TrackBackURL
→http://himekiramama.blog.fc2.com/tb.php/24-32294e7a

